dinsdag 25 maart 2008

Ilse@Boston-St Patricks Day





Ilse@Boston
Wel/niet en nu dus toch wel, maar van 12-23 maart ’08 komt Ilse naar de USA Waarschijnlijk is m’n oudste zus door de familie uitgezonden om te controleren/verzekeren of ik wel echt terug kom naar nederland J.
Na mijn voorigge bezoek zit ik nog volledig in de organissatie/plannings mode en heb ik de tips en triks van Boston direct tot m’n beschikking.
Ilse heeft zo blijkt, na telefonisch contact, echter alles al perfect voor mekaar te hebben, plannen wat waar te gaan doen, bij slecht weer en beter weer, auto gehuurd en verder alles open. Hmmm, dat klinkt perfect: bij deze is Ilse de ideaale Gast. Geen gesnurk , flexible, enthousiate en vol ideeen. Zeker als blijkt dat mijn laaste dagen bij Percivia, na een week vakantie, behoorlijk druk zullen zijn is dat wel prettig. Waarschijnlijk geen tijd om even een dagje Boston rond te toeren,helaas, maar ja geen probleem verzekert m’n nieuwe bezoek.
Ik kan woensdagavond weer naar Logan Airport, de 7de keer in twee weken en zeker niet de laatste keer, de rit er naar toe ben ik nu wel zat zeker als ik, verzonken in m’n boek, terminal E mis en de Gray Line route nog een keer moet doen, grrrr.
Gelukkig kunnen we terug naar Cambridge in een vette Pontiac G6, de gehuurde auto. De terugrit gaat, gezien de perfecet bewegwijzering en logische wegenet, ook niet helemaal soepel. Je weg vinden in Boston is en blijft lastig.
Een lekkere USA hamburger bij Tommy Doyle’s is inmiddels al een standaard voor al mijn gasten, dus ook Ilse laat zich dit niet ontzeggen.

Donderdag en vrijdag zijn eenvoudig.
Ilse doet de Troley tour en gaan we ’s avonds eten bij Island Hopper (http://www.islandhopperboston.com/), Ilse gaat toeren naar wat kustplaatsjes en we belanden ’s avonds weer in Tommy Doyle’s voor wat muziek, de celtics basketball game biertje(Blue Moon) en natuurlijk weer hamburgers. Heb m’n hele leven (voordat ik naar de US kwam) nog nooit zoveel hamburgs gegeten als nu, maar ja ze zijn hier zo veel beter als in nederland en men moet zich maar aanpassen he.

Zaterdag 15 april 2008
Vandaag besluiten we wat cultuur op te snuifen en gaan we naar het befaamde Museum of Fine Art. Als we museum moe nemen we de groene lijn naar het Prudential/Copley(shoping mall) en eten we wat bij California Pitza Kitchen, waar we zoals meestal geen pizza eten.
Na wat rusten, staat de er weer een Ierse pub op het programma. Maandag is het St. Patricks day (http://nl.wikipedia.org/wiki/St._Patrick ). Alhoewel dit door de Ieren niet echt gevierd wordt, is het hier in amerika tijd om Groen bier te drinken en van alles te organiseren. Op naar de Asgard (http://www.classicirish.com/asgard_about.html)dus voor wat eten en Live music. Ilse heeft nog een jetlagterugslag en gaat voor een rust avond. Nou ja dat moet zij weten, Slainte!

Zondag 16April2008.
Zondag begint met wat broodnodig relaxen, waarna we naar Southie vertrekken voor de St. Patricks day parade. Enorm veel mensen hebben dit zelfede idee, gezien de stampvole metro. Maar de sfeer is goed en we zoeken een plekkie langs de route. Na (te) lang wachten en de gekke,soms dronken en groen verklede mensen te aanschouwen komt er wat aan. Met alle toeters en bellen komt de hele polite, ambulances en brandweer voorbij.Jezus wat een lawaai en wat veel en veel verschillende soorten en maten brandvoertuigen en polite voertigen hebben ze hier. Blijkbaar heeft St. Patrick een hele goede invloed en is er geen brand of anderre ellende, tenminste dat hoop ik maar voor de mensen die wat service nodig hebben.
Hehe dat was best indrukwekkend, maar nu weer wachten.........................Maar ff naar de kerk, tis tenslotte zondag. Even opwarmen en tijd voor een hotdog!
Eindelijk begint de parade, Mannetjes in uniformen zijn er genoeg: Veteranen, Leger, marine, eregardes, en weet ik veel. Afgewisseld met doedelzakblazers, muziek,nog meer voertuigen met sirenes, ...., best veel en nog meer. M’n favoriet is de bus vol Celtic girls, dat ziet er gezllig uit, haha J.
Er lijkt geen eind aan te komen, we willen het ook niet meer weten of er een eind aan blijkt te komen, op naar onze eigen ierse pub, jawel, Tommy Doyle’s. Patrick verteld dat de zaak maandag morgen, op St Patrick’day, om 8 uur al open gaat. Niet voor mij morgen is officieel m’n laatse dag bij Percivia en kan ik daarna gaan afbouwen.

17 Maart 2008 - St Patricks day
Zo officieel m’n laatste dag bij PerciviaL. Vanwege het succes van de 8 lopende reactor runs. Is het nog best druk en besluit ik wel dat ik Woensdag en Donderdag nog terug kom om de boel even goed af te sluiten.
Tussen de middag nog ff lunchen met Seshu, echter lopen we een volle conferentie zaal binnen, vesiert in St Paricks day style. Ik wordt uitgedost als een Ierse patriach(of zoiets), de grootste ooit J. Speech en dan genoeg eten, mooi!
’s Avonds sluiten we de dag nog eens af bij het nabije Tommy Doyle’s, ja al weer, maar ja je moet soms wat he. De sfeer is echter goed en krijg veel positive reacties op m’n hoed. Men gelooft nu echt dat ik iers ben, jawel special voor deze dag uit ierland, m’n ‘Iers’ accent helpt de mensen te overtuigen, hahaha.

Dinsdag ben ik gelukig wel vrij, zo kan ik m’n grote zus verekern dat ik echter naar huis kom en kan ik haar uitzwaaien. Ze vertrekt naar de kust, Cape Cod, en heeft als eindbestemming NewYork. Doeiii
Zo nu kan ik morgen en donderdag de boel afronden en me voorbereiden op Chicago en Miami, de druk is van de ketel en kan ik Percivai met een goed resultaat verlaten.bijna vakantie!!!! Woensdag voel ik echter geen paspoort in m’n jas. Waar heb ik die gelaten, m’n ID heb ik toch wel nodig en niet allen in de kroeg. Vrijdag moet ik langs de Doune en dat is met Paspoort soms al moeilijk. Snel bel ik ik Ilse, zit ie nog in m’n spullen die ik meegegeven heb? Even later belt ze terug, ja hoor je paspoort zit nog in je groene jas die je ter gelegenheid van Patricks day aanhad, Stupidhead. Moet ik die kant op? Naar NY, moet ik een auto regelen, om elkaar halverwege te ontmoeten, moet ik? euh??
Ooh neu ik kom wel terug naar Boston is de reactie, theorstisch maar 2:40 uur. Na wat problemen om he hotel terug te vinden zit Ilsje niet in New York City maar weer in Boston. Maar ja wel met een gelukkig broertje, dat is ook wat waard he.
En ik kan nog een keer afscheid nemen van m’n grote zus, Ddoeiii Ils veel Plezier in New York City!

Geen opmerkingen: