zaterdag 5 april 2008

Miami-afsluiting:-(










Zo officieel weer terug ben vanuit the Yu ES EE, het een en ander al weer geregeld. Pfff wel wennen hoor, maar ja onbegrijpelijkerwijs zijn er toch nog heel wat mensen blij die gekke veramerikaanste lange weer te zien. Hartelijke hartverwarmende begroetingen maken me bijna verlegen. Hopelijk bedenken ze zich niet :-). Snel maar een kort afsluitend verslagje maar: Miami
Na een kort verblijf in the Windy City(zie beneden) en genoeg sneeuw(echt wel) besluit ik dat de afluiting moet van m'n trip moet plaatsvinden in een warmer gedeelte van Amerika: "Op Naar Miami, ole, ole Ole!!! ".Weer (vroeg) vliegen dus, maar dit keer gelukkig geen schreeuwende beambten of vertragingen, heel relaxed zodat je al ff in de sfeer van het zuiden komt. Vanuit het vliegtuig met de vette gehuurde Chervolet op naar het hotel. Het super-de-luxe hotel ( http://www.trumpmiami.com/?&t=TSR_TrumpMiamiLink&medium=Website&source=Corporate&src=nonTIGGSL_SonestaWeb-TrumpLink_COR_2008&t=TSR_TrumpMiamiLink&medium=Website&source=Corporate&src=nonTIGGSL_SonestaWeb-TrumpLink_COR_2008 ) staat ten noorden van het beroemde South Beach, maar wel aan het strand. Drie mannetjes in pakken komen te hulp een de deur, de koffers en nummer drie doet ook wat, kijk deze mensen begrijpen wat mister Roeki nodig heeft. Snel naar het strand, doe maar drie handdoeken en een ligbedje daar bij het water, neu geen cobana, wel graag een pino euh, pina colada,nou ja zo'n raar drankje met een stukje fruit eraan. Aaaah, fff uitrusten....... 's avonds maar ff eten drinken etc. Aan Oceaan drive, wat overkomt als een soort boulevard, zit het hoofdzakelijk eet en uitgaans gebied, erg toeristisch. De zaken lijken elkaar min of meer gekopieerd te hebben. Veel zaken hebben mooie vrouwen bij de ingang staan om klanten te overtuigen dat het hier het best te vertoeven is. Na de 10de kan ik niet meer nee zeggen (ben ik toch al niet zo goed in). En plof ik neer op het terras, niet echt vervelend nee. Blijf hier dan ook een tijdje hangen en sluit de avond af met een whiskey-tje in the lounge, wat'n leven :-).

Florida Keys-De volgende dag redelijk vroeg wakker, op naar the Florida keys, een eilanden groep van 1700 eilandjes en erg mooi!( http://nl.wikipedia.org/wiki/Florida_Keys ) Na drie uur rijden in Key Largo kijken of er gesnorkeld kan worden, de boot is al vol maar kom bovenaan de reservelijst met maximale kans op deelname aan deze trip. Ff wachten dus maar in het zonnetje en nog even later hijs ik me in een wet-suite en test ik m'n snorkel, weer geluk,Yesss. Met de haren in de wind richting het koraal rif, grecien reef. Na een kort uitleg plons ik als een ware flipper het water in. Wauw wat'n heleder water en allemaal visjes planten. pfle, splfuf, jegh , wel zout dat water, je moet ook niet je hoofd naar beneden buigen als je de vissen die onder je door zwemmen, Rookie. De snorkel schept behoorlijk wat water op dan, haha.(lachen werkt ook niet zo goed met een snorkel). Snel verder fel blauwe vissen en allerlei andere kleuren groot klein zwemmen over, tussen het koraal en allemaal op voelafstand, te gek. Dan een gevaarlijk uitziende barracuda, hij doet z'n bek nog ff open, du,duu,du, duu.... neurie ik, om het extra spannend te maken. Toch probeer ik te kijken of ik dichterbij kan komen, maar dan kijkt de barri wel heel boos en zwemt weg. Daar ook nog een lobster, eh kreeft, moeilijk te zien maar Mooi mooi mooi, de hoorn klinkt, we moeten weer gaan. Bijna onderkoelt kom ik hevig bibberend en met "goose bumbs" als laatste weer aan boord en varen we de ondergaande zon tegemoet. Om het indrukwekkend geheel compleet te maken springt er vlak voor m'n neus, in the baai, een spotted eagle ray ( http://en.wikipedia.org/wiki/Spotted_eagle_ray) uit het water omhoog, tenminste dat komt de begeleider mij vertellen als ik enthousiast naar de splash wijs. Een rog-achtig vis die uit het water "vliegt" om parasieten en roofdieren af te schudden. Er is zo zelf eens een vrouw in een boot heeft gedood,vertelt men mij, das pech.(http://www.msnbc.msn.com/id/23727914/ ) . Op de weg terug is het Alabama's jack de moeite waard om te vermeleden, het restaurant terras is niet hoogstaand maar zeker wel goed, gezellig, eigengemaakt en authentiek voor the keys. (http://www.alabamajacks.com/). In ieder geval is de sfeer, muziek en goed op elkaar afgestemd, dit in tegenstelling tot de avond ervoor waar de hippe muziek niet bij het eetgedeelte leek te passen. Als afsluiter nog ff loungen aan de bar en heerlijk slapen.

The Florida Everglades-De volgende dag is het al weer lekker, op naar de Everglades ( http://en.wikipedia.org/wiki/Marsh). Een soort moerasachtig, "laagland" gebied.

Eigenlijk/officieel is het gewoon een grote rivierbedding. Op de beroemde propellorboot (Airboot) wordt het gebied verkend met mooie verhalen van de kapitein. Bij de 1e alligator spring ik enthousiast, daarna wordt het al gewoner, verder veel vogels gras en spilpadjes. 's middags nog een heel degelijke lange tramtour door de natuur van de everglades. Zo eerst wat eten, bij de lokale indianen restaurant ( dus echt indiaans) eet ik kikker, alligator en nog wat vaags, maar verder niks bijzonders. 's Avonds nog wat relaxen en genieten van wat music.
Miami Beach- Een relaxdag, eerst een duur maar heerlijk lopend ontbijtbuffet, lekker buiten zitten en eten tot je niet meer kunt om dan uit te buiken op een relaxbank op het strand, ff zwemmen, een wandeling langs het strand, beetje shoppen, wat lezen, drinken, Kosjer eten, Miami zoals vele New Yorkers het doen. Nog zo'n dag wordt er hier wat gekeken, daar wat gekeken, etc.etc. dit niet heel spectaculair, maar een prima voorbereiding op m'n vlucht naar Boston. In Boston nog inpakken afscheidt nemen en weer terug naar A-dam en dan weer (zonder koffers) naar Musselkanoal City, het Boston avontuur is nu echt ten einde, toch?
Thanks, Bedankt,

John











Geen opmerkingen: