zondag 25 november 2007

November 2007 Ik voel het de gevreesde winter zit eraaan te komen, lanzaam doet het zijn intrede Boston. De bladeren verliezen langzaam hun talrijke kleuren; Als een slechte zuurstofcontrole van een bioreactor pulseert/spiked koning winter kou New Engeland in. Overwegend zonnig wordt het nog bijna 18 graden celcius, gevolg door koude avonden en nachten, met temperaturen dalend naar 18 graden Fharenheit. Brrr

Vrijdag 15Nov07
Na het Percivia feesie , en nog een feesie, het weekend werk en al het sporten had ik een rustig weekendje geplanned. Echter vrijdagavond wordt ik opgeroepen voor een belangrijke ontdekking.... net vanuit het werk en was net ff rustig wat a/h poolen bij flatops johnnys. Nou ja op pad dan maar.
Op weg naar 5W!TS, binnengekomen worden we ingelicht. 10 jaar geleden heeft een professor een graftombe ontdekt in Boston, sindsdien is er niks meer van hem vernomen. Nu blijkt de ingang van de tombe weer is opgeduikeld, een team van experts is opgeroepen om de boel te onderzoeken.Hmm, ik ben niet de expert waar men op zit te wachten , maar wil het enthousiasme van de overigge leden niet temperen.
We vinden een mannier om in de tombe te koemn te openen en komen in een werkelijk heel muffe bedompte ruimte , de zaklantaarns begeven het een voor een, waarschijnlijk door de vochtigge lucht of zo , uiteindelijk vinden we een uitgang en kan ik deze vreende ervaring weer bijschrijven op m’n rekening,...Snel naar huis, jesus wat is het koud. Toch maar weer op zoek naar een jas morgen.


Zaterdag 16Nov07 Pokerface Johnny@Yamels place.
Op m’n fietsie naar Fenway park, m’n pokermaatjes van het 1e uur in boston hebben me uitgenodigd voor een pokertournamnent. Gelukkig heb ik een redelijke jas kunnen vinden die groot genoeg is voor big john, het is redellijk weer maar wel koud.
Aangekomen staat de pokertafel al klaar en lever ik 5 dollar in , we spelen tot er een persoon overblijft, hopelijk kan ik genoeg mensen overtuigen met mijn pokerface. Het gaat op en neer maar a/h eind met verhoogsde inzet moet ik me als eena laatste gewonnen geven tegen deze profs. Het tweede potje wordt halverwege afgebroken, Yamel heeft de tijd van de comedy nigth wat verkeerd beoordeeld en we moeten direct weg ik ga op de fiets en haal de taxi in bij de vele stoplichten op Boylston. Bij Reningston’s aangkomen blijkt dat5 we precies op tijd zijn we kunnen wat eten en drinken bestellen, helaas ben ik de haast m’n telefoon vergeten en m’n camera geen foto’s van deze avondL.
Het is zoals de comedy factory op TV en soms best leuk, wel lachen in elk geval!

22Nov2007 Tanksgiving day
De 4de donderdag van november is traditioneel Thanksgiving day. Het heeft iets te maken met een dank voor de oogst en alle goede dingen.Het is een nationaal feest vergelijkbaar met kerstmis? Veel mensen hebben een lang weekend en reizen het hele land af om familie en vrienden op te zoeken en (te)veel te eten (Turkey) en te relaxen. Ik had dit niet echt door en moet gewoon werken, al pas ik me wel aan aan de thanksgiving gedachte en doe alles relaxed. Marco(de baas van Percivia zei nog wel dat ik wat moest komen eten maar spreek hem daarna ook niet meer en het anderre thanksgiving diner was zaterdag ook al gemist :-( , maar ja kan niet alles hebben.
(http://en.wikipedia.org/wiki/Thanksgiving)
Vrijdag is traditional in de een andrre gedachtte dan tanksgiving:SALE!
Sommige winkels gaan al om 4:00 AM open voor een een uitverkoop, waar Bijenkorf “wilde dagen “(of zoiets) verbleken. Afschuwelijke beelden op het nieuws van mensen in rijen naar binnenstormend en overbevolkte shopping centra, toch blij dat ik nog wat te doen heb op het werk. Al is het een kort dagje, m’n collega kijkt me raar aan dat ik er ben en ga dus maar wat eerder weg ff sportren in m’n nieuwe club in downtown, errug duur maar wel top met uitzicht over het park. (http://www.thesportsclubla.com/Clubs/template.asp?Club=Boston):
The Boston Globe - Business Section
"Don't call it a gym "



Zaterdag 24november ’07
Nog in the geest van thnksgiving een ralx dagje . Ff sporten, wat in het zwembad en bubblebad dobberen. s Avonds naar het Museum of Science(wetenschaps museum) voor een U2 lasershow. In plaats van de door mijn verwachte dansparty liggen we in stoelen te staren naar de lasershow die op de koepel gepresenteerd wordt op de klanken van U2. M’n dansschoenen kunnen wel ff uit dus, wat resulteerd in een extra goed kromming van de koepel :-),of is dat een bij effect van de laser op m’n hersenen.
Enfin show is snel afgelopen en sluiten de avond af in the cheese factory, geen kaasfabriek maar een cafe/bar met gebak(cheesecake). Relaxed (weer) genietend van irisch koffie en amerikaanse cheescake wordt het toch nog laat.

Geen opmerkingen: