zondag 27 januari 2008

Vliegen & 3D U2...


Zo op dit moment is het zondag morgen 't sneeuwt weer e's. Lekker weer om het thuisfront te bellen en ja weer ff te bloggen. Met het uitzicht over de Charles en het witte geheel buiten, de stoel in de relaxe mode, hehe...

Editors@ Orpheum theater-Zaterdag 19 Januari 2008
Zo weekend tijd voor wat shoppen, op naar Newburry street, de winkelstraat met de luxere winkels, net wat voor mij dus:-). Koop te dure, maar luxe schoenen, met air dus comfortabel en minder vermoeiend. Handig voor een mogelijk dance party vanavond?Bij een verlate lunchbuffet bij mijn favoriete indier (http://www.kasmirindianrestuarant.com/) lees ik in de ' the boston phoenix' dat de editors in boston spelen. Deze band heb ik, door de drukte, gemist op pinkpop. Ben wel in de 'mood' voor een concert, dus snel naar huis en ja hoor er zijn zelfs nog kaarten beschikbaar. Top, na heel wat live music in de kroegen, nu m'n 1e officiele concert in Boston. Met de 'T' (red line) naar Park street en lopen naar het Orpheum theater. Het concert is in een oud theater, 1851. Oorspronkelijk voor het symphonie orkest, musicals en nu een concert hall/ theater. Grappig, binnen zitten we op 'old school" klapstoeltjes het ziet er allemaal oud uit. Muur en plafond schildering zijn er nog wel maar de luxe theater sfeer is wat weg maar kan prima voldoen als poptempel wat mij betreft.
Snel nog een biertje (wel je Paspoort laten zien) achter het balkon. Het voorprogramma begint 'Louis XIV' gevolgt door Hot, hot, Heat. Een gedeelte van het publiek begint al gillend al direct staan te swingen om tegen het eind van het voorprogramma al weer uitgeput neer te ploffen, vreemd hoor.
De editors beginnen met een iets meer geperfectioneerde show, veel nummers ken ik toch niet maar de stoeltjes zijn perfect om mee te deinen op de muziek en we komen, op de wel bekende nummers (vooral Munich), zelfs los van onze klapstoeltjes. Mooi om mee te maken, weer een ervaring rijker.









Indoor skydiven-Zondag 20 januari 2008
Vandaag ga ik vliegen. Indoor skydyven wel te verstaan. Dit avontuur is buiten boston maar ik wordt gelukkkig opgepikt door een mede avonturier(thanks).We bekijken de soort verticale windtunnel en krijgen briefing van Steve onze instructeur. Even later heb ik m'n overal aan, bril op, oorplugs in en helm op, ready to go.De propeller's worden opgestart en als laatste ben ik aan de beurt. Bij de ingang handen op de borst en kin omhoog en ik laat me voorover valllen. Direct zweef ik richting raam, bonk. Steve geeft me tekens benen krommen, gevolgt door ok: ik vlieg! :-). De tweede keer gaat de propeller power omhoog. De instructeur zweeft mee en al ronddraaient komen met z'n tweeen toch behoorlijk wat hoger. Best lastig hoor, met m'n enorme lange armen en benen creeer ik enorme vleugels en bij de geringste verandering venander ik mij koers. Enfin, snel weer terug de playoffs american football is bezig. De Greenbay packers spelen bij +/- -20 graden Celcius tegen de New York Giants. Spannende wedstrijd helaas verlise de Packers in the extra tijd :-(.Bekijkde de Pats bij Pat (Patrick) in tommy Doyle's, m'n stamkroeg. De Patriots spelen geen grootse wedstrijd en Pat is dan ook zichtbaar nerveus. Uiteindelijk winnen de Patriots en zijn ze nog steeds op weg naar perfectie. Over twee weken weten we of de perfectie bereikt wordt en de Superbowl gewonnen wordt. Nu weer naar huis, morgen weer werken.
U2 3D Movie show- 27 januari 2008.
Hey weer weekend vrijdag wordt het geplande pokeravondje afgezegt en kan ik m'n fysieke gesteldheid opwaarderen, ff sporten! Beland echter hierna in the Harp, om de Celtics te bekijken. In de laatste paar seconden verovert Garnett onder luidt gejuich de bal en winnen de Celtics wederom een wedstrijd. De sfeer is dan ook prima, weet alleen niet of dit bijdraagt aan m'n geplande upgrade van m'n fysieke gesteldheid:-).Zaterdag avond is er optie om naar een U2 show te gaan in het Imax theater/bioscoop. Op het laatste moment besluiten we dit te gaan doen geen tijd meer om me op te frissen en spring in een taxi naar het aquarium. We komen net op tijd aan hellaas is het behoorlijk druk, zo druk dat er een uitverkocht kaartje op de deur staat. Damn, al het gehaast voor niks, dan maar een bar in. Draai me om en dan vraagt een man of we kaartje nodig hebben, het blijkt geen malifide kaartjeverkoper, maar een hele aardigge man die twee afzegingen heeft. Yes we hebben kaartje en nog gratis ook, dat is toch heel mooi. Dit en het feit dat het blijkt dat het een premiere is doet me beseffen dat we laaste tijd wel veel geluk hebben, wat een mooi leven heb ik toch. ;-).Wat gaan we eigenlijk doen? We blijken de premiere te gaan bijwonen van een 3D film van het laaste concert(Vertigo tour) van U2. Op het grootse scherm van deze regio en via 44.000 luidsprekers met XXX watt aan vermogen., Top! Raar brilletje op en de show begint. We staan tussen de bandleden, zien alle details van Bono en de zijnen. We kijken over het publiek en zien(en voelen bijna) het stadion op en neer golven en dat met perfecte geluidskwaliteit, waauw.Net alof je zelf bij het concert bent, Bono reikt zijn hand uit en lijkt m'n wang te aaien 'uuuh' hoor ik de vrouw achter me kreunen. (Bijna) Mooier dan een live concert en weer een mooie ervaring, beter als verwacht :-). http://www.u23dmovie.com/





Geen opmerkingen: