zondag 16 september 2007


Los Angeles 14-15 Sep07

Van Sydney naar LA is 13± uur vliegen, maar toch kom ik dezelfde dag ’s morgens vroeg aan in LA en arriveer in m’n hotel voordat ik in Sydney ben opgestaan. Klinkt vreemd niet? Mede doordat het maar slecht aangegeven stond ben ik een beetje in de war. Wat dag is het m’n computer geeft 16 sep. 07 aan en een tijd van 04:01 en toch is het 15sep07 10:45 in LA(geverifeerd met de persoon naast me). En in Boston is het 13:45 toch? Voor het eerst voel ik de lichamelijke geveolgen van een Jet-lag, hopelijk stabiliseert het een beetje snel en voel ik ook dat het nu morgen is. Ook m’n richtingsgevoel is in de war ben gisteravond 2 keer verkeerd naar het hotel gelopen terwijl ik toch graag terug wilde.


Enfin LA.
Het Airport is een beetje rommelig en onoverzichtelijk.Zeker minder als Hong Kong, Tapei, Sydney airport of Schiphol.
Het hotel naast het stadium, , is goed. Zit in Downtown LA, klinkt heel goed downtown, al is er niet veel te doen. Met de metro naar Hollywoood boulevaard dan maar. Hier is van alles te doen er wordt een ster van Jamie Fox onthuld, ik ken hem niet maar gezien het vele publiek en camera’s is hij behoorlijk bekent. Naast de de sterren, handafdrukken en handtekeningen van de celebetries op straat lopen er figeren als de hulk, Batman, Piraten, Elmo, etc. Omdat ik nog wat brak ben van de vlucht boek ik een rondrit door LA, inclusief tour langs de celebetries. Vanaf Hollywood boulevard rijden we o.a. langs Muhullah Drive, Bevery Hills, Sunset Drive en vele andere bekende plekjes van LA.
We rijden langs de dure en nog duurdere huizen(10, 20 tot wel 40 miljoen). We komen langs huizen van o.a. Mel Gibson, Harrison Ford, Meg Ryan, J. Lopez, Leonardo di Caprio en vele anderen. Verder zien we de plekken waar de belangrijkste filmscenes en series zijn opgenomen en waar veel sterren zich ophouden. In het busje zit een groep van 9 vrouwen uit New York, voor het vetrek zorgden ze al voor wat hilariteit en oponthoud, maar tijdens de rit is het nog veel erger. Bij elke bezienswaardig heid bekende schreeuwen ze het uit, oh,haa, uuu,... Actief zijn ze ook in het herkennen van de belangrijke punten, filmspots en aanvullen van de gegevens van onze begeleider. Vindt het wel lachen en ze vinden mij wel schattig:-). Het is hilarisch en luidruchtig ,maar in ieder geval niet saai:-).
Na wat opfrissen in m’n hotel ga ik naar Universal studio’s. Hier is een soort dorpje met winkels, restaurants en cafe’s. Ik eet in Panda Inn een chinees georienteerd restaurant. Bestel wat Dim Sum’s vooraf en noodles met wat salade. Even daaran komt de serverster bij me vragen of ik echt salade met Dim Sum èn Noodles wil, de salade is errug groot, maar wel lekker. Hmm okay, eerst salade dan maar. Bij het serveren blijkt de salade inderdaad enorm en lijkt het inderdaad geen goed idee om er ook nog noodless bij te nemen. Gelukkig maar dat ze me gewaarschuwt heeft. De meisjes naast me krijgen de overblijfselen wel mee in een doggie bag, maar vindt dat toch nog wat vreemd.
De rest van de avond vermaak ik me hier, ook al zijn de leuke cafe’s/clubs best duur.

Nu eindelijk naar Boston, Cambridge.

Geen opmerkingen: