dinsdag 25 september 2007




Weekend 22/23 SEP 2007 Toeristisch exploring Boston

Zaterdag
Weekend en ook nog een stralend mooi weer, in het parkje tegenover het hotel bekijk ik ff wat te doen en MSN ik ff wat.
Besluit de Freedom trial te lopen, een route aangegeven door een rijtje rode steentjes dwars door Boston. Het belicht de hier ontketende revolutie met als resultaat de onafakelijkheids verklaring, maar het vooral ook een veel historie van Boston.
In amerika’s 1e publieke park kan ik nog net de tour meepikken die over een minuut start
Het begitn met een leuk verhaal over hoe alles vroeger was en ontstaan is. Dan een verhaal over het stadshuis met een hooker ingang, niet de ingang voor hoeren, maar vernoemd naar generaal Hooker. Langs kerken, de oudste begraafplaats van de US en andere oude gebouwen die een belangrijke plek in de vaderlandsche geschiedenis hebben gespeeld , met prachtigge verhalen over de geschiedenis van de US en de belangrijke figuren die daarbij een rol gespeeld hebben. Bij Faneuil Hal verlaat de gids ons en moeten we zelf weer verder. Nou is dat hier geen probleem in een overdektte eetstraat is er een grote verscheidenheid aan eten en op straat veel straat artiesten. Gezellig, alleen wel heel erg toeristisch.
Na de rustpauze vervolg ik de trial, al snel belandt ik op de Haymarket in North End. Wat een chaotisch drukke bedoening, errug goedkoop fruit, groente etc. , grappig man, voor 2 dollar een doos tomaten, een dollar voor 6 courgettes, ... snel doorlopen straks nog maar wat kopen?
Langs Paul revere z’n huis in de italiaanse buurt, het oudste oorlogschip , weer wat kerken en wat beelden wordt moe in het door het leuke Charlston kom ik bij Bunker Hill waar veel revulutionaire(pff) strijd heeft plaatsgevonden en nu een blokken toren staat. Kom aan de praat met een vrouw maar het blijkt dat we nog maar een kwartier hebben als we de toren willen beklimmen. Enthousiast schiet de vrouw omhoog, die moet ik toch makkelijk bij kunnen houden, maar het valt niet mee,hmm... Gelukkig voor mijn eergevoel neemt het tempo bij de 100 treden af en mag ik passeren bij rond de 140-ste.
Fluitend loop ik de rondjes op hoog tempo omhoog, maar ben vindt het bij trede 200 neit leuk meer, wanneer eindigt dit , bij 294 blijkt hehe. Wel mooi kan de zee zien, maka wat foto’s en weer terug. Snel maar weer naar de Haymarket, ff wat eten ophalen kan ik weer farsoenlijks brouwen en dat ook nog voor weinig geld. Het is nog een grotere zooi als vanmiddag met overal dozen, maar wel lachen op dingen die niks kosten kan ik ook nog afdingen. Met een lading volle tasjes verlaat ik de markt naar de dichtsbijzijnde metro, f#@)* wat zwaar.
Thuis snel eten, douchen en Seshu bellen. Hij zou de stad nog in en we zouden wat afspreken. Later belt ie terug hij zit net bij een vriend ff wat te drinken, ik ben al op weg en ga dan maar op Harvard sq. een bar in de Red Sox wedstrijd is nog bezig.
Hierna nog geen contact met Seshu dus loop ik naar Cambridge Central sq wil wel een club binnen maar er staan behoorlijk lange rijen en belandt uiteindelijk in een bar met leuke live muziek. Veel dronken mensen en wordt me veschillende keren wiet aangeboden,?,skip dat maar en bedank vriendelijk.Maar wel lachen hoor...

Zondag 23Sep07

Wordt al weer te vroeg wakker van de zonnestraal die alleen mij in m’n ogen probeert te schijnen, wat maar al te goed lukt. Dan maar lekker ontbijten en koffie drinken.
Al weer schitterend, weer maar wat wandelen, over de longfellow brug met het schitternde uitzicht naar Back Bay met een winkel/flaneer gebied met mooie huizen. Lunch indiaas, wat verrassand heet is, pfoeii das niet normaal heir in the US. In een kroeg bij Fenway Park, de thuisbasis van de Red Sox kijk ik naar wat American Football en hun fanatieke aanhang. Langs het groen bij de rivier, kom ik bij de Esplanades, waar bij de Hatch Shell een Blues concert a/d gang is. Net Bruunsmoa ja, alleen dit is openlucht en lig ik in het gras, met m’n 1e echte USA hotdog, ipv achter de bar.

Zo ff sporten en een drukke week tegemoet

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Yo John,

Wederom mooie log. Alles weer even gescreend. Heb je al email op je werk? Kunnen we even verder dingen bespreken.

Groeten,

Gerben

(K)Rook zei

Hey Gerben,

Bedankt voor je reactie

Heb nog steeds geen DSM acces,Grrrrr.
Maar je kunt mij op m'n prive mail of die van Daryl Powers(m'n kantoor gezelschap) mailen
Bel je anders volgende week wel e's heb nu eigenlijk geen tijd moet 8 fermenters in de lucht houden en uitzoeken hoe alles hier werkt. En nog wat meer, dus...

Groet'n

John

Anoniem zei

Hé John,
Ik had eindelijk ff de tijd om je verhalen te lezen. Erg leuk! Ook mooie foto's, met name die van Boston dan begint het bij mij weer te kriebelen. Ben stiekem wel een beetje jaloers dat jij daar nu zit, voor mij lijkt het alweer zo lang geleden. Geniet van je tijd daar voordat je het weet ben je weer terug in NL. Werkse van de week!

Floris

Anoniem zei

sjees Krookie kzit op de browser jouw bloggie in te typen maar helemaal nix te vinden...nog een x met s ...nog nix....tja commen sense dacht van heeej laat ik he eens op de zoekmachine proberen...en ja hoor daar vind ik wel wat krookiesachtig....leuk om te lezen. Lekker druk daaro dus en die rooi sokken zitten ook nog in de finale baseball heh. Kan ook wel leuk zijn ..als ik een vliegtuig had ging ik zeker ff kijken....hoe ist met de whiskey daar beetje bourbon heh..nou veel plezier nog enneh CU. Gr Erik